Vozíky s lítiovou batériou nahrádzajú techniku so spaľovacími motormi

Stavajsnami.sk

Stavebníctvo, stavby, byty, domy a všetko o nich


LogistikaManipulačná technika

Vozíky s lítiovou batériou nahrádzajú techniku so spaľovacími motormi

Baterie Vozíky s lítiovou batériou nahrádzajú techniku so spaľovacími motormi

Aktuálnym trendom súčasnosti v segmente manipulačnej techniky je náhrada vozíkov so spaľovacími motormi vozíkmi s lítiovou batériou: novo sa tieto vozíky s lítiovými batériami začínajú presadzovať aj vo vonkajších prevádzkach, kde predtým dominovala výhradne technika so spaľovacími motormi.

 

 

Manipulačná technika so spaľovacím motorom bola obľúbená, pretože jazdila vonku, v mraze, na nespevnených povrchoch. Nebol s ňou problém prechádzať nerovnosti. „Náklady na prevádzku spaľovacieho vozíka sú niekoľkonásobne vyššie, pretože je nutné udržiavať motor, je potrebné riešiť pohonné hmoty, oleje, filtre a podobne. Predtým bol problém v tom, že vozík s lítiovou batériou bol výrazne drahší ako porovnateľný vozík so spaľovacím motorom. Teraz to už tak nie je. Cena batérií sa podstatne znížila. Ceny týchto vozíkov sú teda porovnateľné, ale prevádzkové náklady oveľa nižšie,“ konštatuje Radoslav Řípa, konateľ spoločnosti Gekkon International.

Doplnil, že s príchodom novej série HELI G2 s lítiovou batériou, kam patrí napr. vozík HELI VE435 G2-LI, je všetko inak. Tieto vozíky majú kvalitné BMS (Battery Management System), ktorý sa stará o batériu, zvládajú jazdu aj po nerovnom povrchu, navyše s jazdou nemajú problém ani v zime. Ako Radoslav Řípa dodáva, aj keď bude vozík cez víkend vonku v mraze, BMS bude počas nečinnosti techniku udržiavať tak, aby bola v prípade potreby v prevádzkyschopnom stave.

Radoslav Řípa

„Predtým boli lítiové batérie drahé, čo bolo prekážkou v ich masívnejšom nasadzovaní, dnešné batérie novej generácie sú ale sériovo vyrábané a vozíky s nimi sú cenovo porovnateľné s inými typmi pohonov. Navyše majú výrazne menšie prevádzkové náklady,“ hovorí Radoslav Řípa. Dodáva, že v porovnaní, ktoré spoločnosť Gekkon International urobila, vyšlo, že pri 2,5 tonovom vozíku s lítiovou batériou v cenovej relácii od 500 tisíc Sk za štyri roky prevádzky je úspora viac ako milión korún na nákladoch za prevádzku a servis tohto vozíka pri nabíjanie solárnou elektrárňou. Pri nabíjaní zo siete sa návratnosť čiastky za vozík vráti za rovnakú uvedenú dobu.

Ďalšia výhoda spočíva v tom, že vozíky s lítiovou batériou sú oveľa menšie ako vozíky so spaľovacími motormi. Keď porovnáme napríklad 2,5 tonový vozík s lítiovou batériou, rozmer vozíka je rovnaký ako 1,8 tonový vozík so spaľovacím motorom. „Táto skutočnosť pre mnoho zákazníkov, napríklad pre stavebniny, znamená zistenie, že im stačia oveľa menšie uličky medzi regálmi. Zostane teda väčšia plocha na skladovanie,“ uvádza Radoslav Řípa.

Zdroj foto: heli.cz
Text: Heli

>> Vhodné doplnky pre vašu
stavbu TU alebo aj nižšie <<

 

Komentáre